Chapter 23. Principal´s Office and She´s My Understudy

‘’So let me just get this straight. You not only barged into a lesson, cursing at one of the students but you then proceeded to, and I quote ‘Pull her hair and knock her teeth in’. Do you think this is acceptable behavior Rosemarie Moore?’’
Okej, jag hanterade kanske inte den här Delilah situationen så moget. Låt oss bara säga at Delilah ska vara glad att hon inte hamnade på intensiven… Jag var tvungen att bli buren ut ur aulan av både Harry och Louis. Självklart kom Delilah undan med att vara den oskyldiga i det här. Självklart är jag ’The bad boy’.

 

’’Look miss you don´t understand. Delilah lied to me. She did things that a so-called ‘friend’ shouldn´t do. I think she´s been blackmailing me too!’’ Jag gjorde allt jag kunde för att inte låta arg men jag tror inte att jag lyckades. Mrs. Hudson vred sig lite där hon satt, bysten tryckte ihop sig inne i den tighta gråa dressen. Mrs. Hudson är absolut ingen supermodell… Hennes gråa hår är alltid uppsatt i en stram bulle och hon har en vårta på ena kinden. Den är omöjlig att missa och när jag var yngre hamnade jag alltid i trubbel för att jag stirrat på den. Vilken trettonåring skulle inte stirra på en hårig vårta? Den är GIGANTISK! Jag ville bara ta bort den från hennes kind och stampa på den tills den gick sönder.

 

Okej det där var helt utanför ämnet…

 

’’That is no excuse of dislocating a fellow students shoulder! Your social life should never interfere with your school work. And that is not the only reason you´re here is it?’’ Hon kämpade för att inte höja rösten när hon kom fram till den delen av samtalet jag var mest rädd för. Obekvämt vred jag mig i trästolen och drog en hand genom mitt toviga röda hår. ’’No.’’ Svarade jag envist, korsade armarna och sjönk längre ner i stolen. ’’Excuse me?!’’
’’No miss!’’ Svarade jag lite högre den här gången och betonade ordet ’miss’. ’’You and Mr. Tomlinson have been causing a lot of trouble since you have been partnered together! First there was the fact the canteen was destroyed. Then I have heard about you two misbehaving during classes and now I hear that you and Mr. Tomlinson have been having sexual relations together.’’

 

Herre gud. Kan jag inte bara få gå och gräva ner mig just nu? Snälla gud hjälp mig ur det här.

 

’’You cursed at a teacher and now one of our students is at the nurses office because of you. I just don´t know what I´m going to do with you Ms. Moore. You were never this wild.’’ Jag kliade mig obekvämt i nacken och väntade på mitt straff. ‘’So do I have another months detention or something?’’ Frågade jag tveksamt och förväntade mig det vanliga. ’’You´re not going to be punished Rosie. I don´t believe you´re a bad kid. I just believe you´re making the wrong decisions at the moment, but one more wrong turn and your role in the school musical will be taken away. Do you hear me?’’ Jag nickade. ‘’So you’re just going to let me leave?’’ Min röst hade mjuknat men jag var väldigt förvirrad. ‘’Just try to get along with the other students Ms. Moore.’’ Hon log svagt och visade sedan att jag skulle gå.

 

Wow. Mrs. Hudson kanske inte hatar mig ändå… Jag tror bara inte hon fattar att alla är ute efter mig. Jag kan inte lite på någon längre. Det sista jag vill är att behöva bli paranoid över det här.

 

Jag gick ut från rektorns kontor, fortfarande chockad över vad hon sagt. Det var fortfarande en halvtimme kvar av dramalektionen så jag bestämde mig för att gå tillbaka till aulan där jag antagligen kommer få några blickar från eleverna.

 

När jag öppnade dörren till aulan vände sig alla om, inkluderat Delilah som kommit undan det här hur enkelt som helst. Hon såg helt oskyldig ut som att hon inte ens kunde göra en fluga förnär och Liam hade sin arm runt om henne. Han glodde på mig innan han vände sig om.
Även om jag inte vill att Liam ska hata mig så ångrar jag ingenting. Hon är den som förstör allting just nu och jag bryr mig inte om jag ska bryta en arm på henne för att få henne att sluta.

 

’’Now that Rosie has decided to join us, let´s continue with our preparation!’’ Pep Ms. Teasy och klappade glatt sina händer. Jag suckade och gick mot en plats så långt ifrån Delilah det gick. Ett eko av viskningar ven genom hela aulan och jag satte mig obekvämt ner bredvid Harry. ’’We need to talk.’’ Viskade han. Jag svalde tyst och funderade över vad det kunde vara som han ville prata med mig
om. ’’Anyway we have now held auditions for all places in the school musical! Grease! We have also assigned understudies to each of the main roles, one of which is a new student at our school.’’

 

Oh nej.

 

‘’Can we please welcome Meaghan Banks who will be the understudy for Rosie Moore. Meaghan will take over Rosie´s place is she is sick, injured or simply unable to perform.’’ Förklarade Ms. Teasy och jag förstod att jag aldrig skulle kunna klara av det här.
Meg ställde sig upp och log mot alla innan hon satte sig ner igen. Jag ville kräkas. Hon kommer mörda mig… och sedan kommer hon begrava min kropp i bergen.

 

Jag tittade mot Louis som hade svårt att hålla sig för garv och jag skakade på huvudet.
Det här inte kul!

 

’’Why are you laughing?!’’ viskade jag hårt, det var lite pinsamt eftersom vi var tvungna att luta oss över både Niall och Harry för att höra vad den andra sa. ’’She´s going to try and kill you!’’ Han hade nu börjat skratta och var vikt dubbelt, ansiktet blev allt rödare.

 

Ser ni? Till och med Louis vet att hon kommer döda mig!

 

’’Nice to know I have your support!’’ Han skrattade ännu mer. ‘’It´s not funny!’’
’’Rosie and Louis! Be quiet!’’ Det fick alla att stirra på oss ännu en gång. Direkt sträckte vi på oss men vi kunde inte sluta fnittra. ’’So today we will be starting rehearsals! There is six weeks until opening night so all preparation must be done by then. Rosie and Louis. We need you on stage now please.’’

 

Oh hjälp mig.

 

Tveksamt ställde jag mig upp och gick tillsammans upp på scenen med Louis som log brett. Han försökte ta min hand men jag drog bort den. ’’Stop it!’’ Viskade jag genom stängda käkar även om jag gärna ville brista ut i garv. När vi äntligen kom fram till scenen var jag inte långt ifrån att börja skratta men jag höll in attacken eftersom Ms. Teasy började prata. ’’In the first scene we will be showing the summer love between Danny and Sandy.’’ Alla I rummet antingen drog efter andan eller började fnittra. Lou och jag stod bara där klarröda i ansiktena. ’’Come on don´t be shy! I haven´t even told you what to do yet!’’ Grubblade hon och tog upp två manus ur sin väska och gav dem till oss.

 

’’Harry Styles, Liam Payne, Zayn Malik, Niall Horan, Christina Martinez, Meaghan Banks, Delilah Chase and Willow Broks could you all please come up here. As you all know you have been chosen as the Thunder Birds and the Pink Ladies. You will all have a part in the first song which is called Summer Nights.’’ De åtta personer som blivit uppropade hasade sig upp på scenen till mig och Louis medan resten av klassen helt enkelt tittade på.
Niall undvek antagligen Meg och Louis eftersom han försökte vara så långt ifrån dem som möjligt. Meg försökte dock vara så nära Louis som möjligt.

 

Man kunde smaka på spänningen mellan oss nio på scenen. Willow har ingenting med det här att göra och hon tittade på oss med ett förvirrat uttryck.

 

Jag tycker synd om henne. Eller jag tar tillbaka det. Jag är avundsjuk på henne.

 

Den här repetitionen kunde inte sluta bra.


Åh den är snart slut :(

Kommentera!


Kommentarer
Postat av: Felicia

meeera

2013-04-02 @ 20:15:34
URL: http://tellmealie.blo.gg
Postat av: Mikaela

Neej! den får inte ta slut! :(xx

2013-04-02 @ 20:17:04
Postat av: Amanda

Lägg av jag vill ha mer av den xx

2013-04-04 @ 11:55:32
URL: http://anotherworldff.blo.gg
Postat av: Anonym

Mer! Neeej det får inte vara slut!! Det är ju så bra!! Xx

2013-04-04 @ 22:14:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0