BIO

Åh Vad jag har längtat att få lägga upp det här!
Det har varit en månad av hårt skrivande om det har kommit fram till den här stunden...
Den senaste månaden har jag översatt en engelsk novell och pojkbandet One Direction.
Det finns ingen prolog till den här novellen men här är ett utdrag ur första kapitlet.

´´Rosie Moore. You will be partnered with…´´ Han vevade sin ena hand över ett papper medan han höll för ögonen med den andra. BARA SÄG DET!

 

´´Louis Tomlinson´´ Jag började ärligt talat skratta.

 

´´You´re joking right?’’ Hela klassen satt tysta förutom några få ”oohs” startade av Zayn Malik. En till av de populära. Det finns i princip fem killar i min skola som jag inte tål. Harry Styles, Zayn Malik, Niall Horan, Liam Payne och djävulen själv Louis Tomlinson. Nu är jag för i helvete gift med honom.

 

Jag har blivit partner med min fiende Louis Tomlinson i The Marriage and Baby Project!


Några månader sedan började jag läsa den här novellen. Jag fastnade för den direkt och ångrade mig aldrig. Det är en berättelse om Rosie Moore. Hon är en tuff tjej men bakom den tuffa fasaden gömmer det sig en rädd, sårad flicka.

 

Tjejen som skrivit orginalet av den här berättelsen heter Kenya. Hon bor i Dublin, Irland där hon också är född. Hon är fjorton år gamal och började skriva efter att hon läst en fanfiction. Det inspirerade henne till att skriva en egen. All creed om den här novellen går till Kenya!

 

Hoppas att ni kommer gilla den här berättelsen lika mycket som jag gör!


Kommentarer
Postat av: Ida

Mmeerr

2013-01-05 @ 20:13:57
Postat av: Sanna

Vart kan man hitta orginalet? Inte för att jag inte gillar det du skriver, men vill gärna fortsätta läsa ;)

Svar: Du kan hitta den på Wattpad
frida lif

2013-01-27 @ 11:40:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0