Chapter 5. A Party At The Tomlinson and Some Drunken Games

Jag satte på duschen och började ta av mig mina förstörda kläder medan vattnet värmdes upp.

 

Jag väntade tills vattnet blivit skållhett och gick sedan in. Jag lät de ångande heta vattnet lugna min stinkande kropp. Jag tvättade håret två gånger med mitt favorit schampo och tvålade in min kropp innan jag avslutade med balsam. Jag hoppade ut ur duschen in i den kalla luften och ångrade genast mitt beslut. Efter att jag torkat mig lindade jag in mig i handduken och började leta genom garderoben efter något sexigt. Jag behövde en ny kille och jag kände på mig att det skulle bli en bra natt för mig.

 

Jag bestämde mig för att klä upp mig ikväll. Jag vet inte varför men jag kände på mig att jag var tvungen eftersom det var min första fest hos Louis.

 

Ärligt talat var jag lite nervös.

 

Så småningom efter minst en halv timme av att försöka få dockan att inte gråta och rota genom mina hundratals kläder hittade jag den perfekta outfiten. Det var definitivt inte något jag normalt skulle ha på mig på en fest, men idag gör jag ett undantag.

 

Jag tog ut den svarta långarmade tighta spetsklänningen ur garderoben och la den på min säng. Sedan tog jag fram mina röda högklackade LouBoutin skor och la dem på samma ställe. Outfit klar. Smink och hår här näst. Jag tog ut mitt röda hår ur handduken och började borsta det.

 

En timme senare var allt perfekt. Topparna i mitt hår var perfekt lockade, mina naglar och läppar var målade i rött för att matcha mitt hår och mina skor. Mina guldiga ögon hade en vinge av eyeliner och min hud var perfekt solbränd. Min klänning var i en perfekt passform och visade mina kurvor riktigt bra. Jag satte på mig skorna och var nu redo att gå.

 

Synd bara att den här dockan var tvungen att följa med mig. Jag antar att hon kan stanna i bilen. Japp, där kan hon stanna. Jag tog dockan som fortfarande var täckt med mat, min mobil och mina nycklar sedan gick jag ut ur sovrummet.

 

Självklart stod Tyler där i bara sina kalsonger och det såg ut som att han nyss vaknat. ’’Where are you off to looking all fancy like?’’ Frågade han med ett flin på läpparna och jag himlade med ögonen. ’’I´m going to a party not that it´s any of your business.’’ Sa jag skämtsamt och han skrattade. ‘’Well mum and dad are pissed so I’d be careful if I were you.’’ Han pekade med fingret varnande mot mig men behöll flinet på läpparna och gick sedan tillbaka till sitt rum. Jag suckade när jag tänkte på att träffa mina föräldrar.

 

Jag smög försiktigt ner för trappen men tydligen hade jag ingen skicklighet när det gällde att smyga.

 

När jag kom längst ner i trappen stod mamma redan där och väntade på mig. Jag har inget tålamod för det här just nu. ’’And where do you think you´re going Rosemarie?’’ Frågade hon mig med händerna på höfterna. Jag ville himla med ögonen men jag visste att det inte skulle leda någon vart. ’’Out.’’ Svarade jag enkelt utan att bry mig om vad hon tyckte. Jag har aldrig haft någon bra relation med min mamma heller. Min pappa är den jag alltid går till men det är han som alltid skämmer bort mig så jag antar att det inte är så bra.

 

Jag smällde igen dörren bakom mig, sprang in i min röda mini och vred om nyckeln. Bilen startade på signal. I natt är det min natt… inte ens dockan ska få förstöra den!

 

Som tur var visste jag vart Louis’ hus låg, annars hade jag varit körd! Jag kom fram till festen på mindre än tio minuter eftersom hans mamma bor ganska nära mig. när jag parkerade min bil framför det tonårsfyllda, alkoholstinkande huset placerade jag dockan i baksätet och såg till så att inget skulle kunna hända den.

 

Jag drog mig själv ut ur bilen medan jag försökte se så elegant ut som möjligt i en klänning som knappt nådde över rumpan. Ja jag gick efter den slampiga looken ikväll. När jag gick fram till dörren fick jag redan blickar från några killar. Det kommer bli en bra kväll ikväll!

 

Jag öppnade dörren och såg tonåringar gnida sig mot varandra till den höga musiken som dånade genom huset. Bara lukten av alkohol fick mig berusad. Direkt såg jag Harry och Hallie. Jag visste att de skulle hänga på varandra hela kvällen och jag antar att jag hade rätt. Han höll henne mot ledstången på trappan gränslandes och hon stönade. Allvarligt skaffa ett rum! Jag ignorerade dem båda två och gick istället fram till Mackenzie.

 

’’Mackenzie!’’ Skrek jag över sorlet och hon hörde mig precis. ’’Hey Rosie! I didn´t know you were coming?!’’ Hon såg faktiskt rätt så glad ut över att se mig där hon satt i någon killes knä, det blev en ganska pinsam situation. Hon såg fantastisk ut. Hon hade en vit Hollister klänning med en militär rosett och militär pumps, hennes bruna hår var perfekt plattat. ’’You look great!’’ Sa jag när hon ställde sig upp och snurrade ett varv. ‘’This old thing?’’ Sa hon skämtsamt, tog min hand och ledde mig ut ur vardagsrummet. ‘’You’re the looker tonight Rosie! Every guy wants to be on you right now!’’ Jag himlade med ögonen och var tvungen att anstränga mig för att inte skratta.

 

Mackenzie försökte tydligen hitta någon när hon drog mig genom huset men min uppmärksamhet fastnade på Louis.

 

Han såg inte så dålig ut. han hade på sig mellanbruna chinos, en vanlig vit T-shirt och en jeans skjorta med sitt vanliga o-fixade hår. Jag måste erkänna att han såg bra ut. Inte ens jag kan neka det. Han såg mig uppenbarligen också eftersom han för en stund frös med blicken och bara stirrade. Men efter några sekunder vände han sig snabbt om utan att ens säga hej.

 

Jag kunde inte säga att jag blev sårad för jag hatar honom, men det kändes inte bra…

 

Efter det ville jag bara undvika Louis… det var i alla fall det jag trodde jag skulle göra.

 

Jag följde efter Mackenzie ännu en gång och hittade henne i köket där hon hämtade något att dricka. ’’You want one Rosie?’’ Frågade hon hållandes på en flaska öl i vardera hand och väntade på att jag skulle ta en av dem. Jag hade faktiskt inte tänkt på om jag skulle dricka ikväll. Vill jag verkligen ha en baksmälla imorgon?

 

Ah vad fan. Jag ska bli full och ingen kommer kunna stoppa mig! jag tog flaskan från hennes hand och började klunka. Stort misstag…

 

Inom en timme var jag helt dyngrak. Inte på det sättet att jag behövde gå hem utan mer på det sättet att jag precis när som helst kan göra något riktigt dumt.

 

’’Let´s play seven minutes in heaven!’’ Sluddrade jag ut genom det människofyllda vardagsrummet. Stort misstag nummer ett. Nja, inte riktigt, jag hade reda hånglat upp sex olika killar vid det här laget. Jag var inte attraherad utav någon av dem.

 

Några få personer som var lika fulla som jag anslöt sig till mig. Jag brydde mig inte om vilka, jag ville bara ha kul. Tack gode gud att det är fredag!
Gruppen bestod av mig, Mackenzie, Louis, Jenna (ja hon blev bjuden av någon anledning), Hallie, Harry, Niall, Zayn, Liam och några andra jag inte kände igen.

 

’’Ok so how will we choose?’’ Frågade Liam som antagligen var den minst berusade av oss.
 Jag hade inte ens tänkt på hur.
Louis kom plötsligt fram med en tom ölflaska och la den i mitten av ringen. Andra personer stod runt omkring oss och väntade spänt på att spelet skulle börja. ’’So I’m gonna spin the bottle on two people. The two people have to go in that closet and make out!’’ Sluddrade jag och fnittrade till när jag pekade på den lilla städskrubben under trappan.

 

Alla jublade och jag snurrade den kalla glasflaskan.

 

Den pekade på Zayn. Jag är säker på att han inte hade något emot det. Jag menar ingen av oss tjejer är speciellt ful. Förutom att Jenna skrämmer livet av mig.
Spänningen steg i rummet när jag snurrade flaskan ännu en gång.

 

Jag drog efter andan i lättnad när flaskan pekade på Mackenzie. Hon log stort och ställde sig upp direkt. Alla visslade och retade dem båda när vi följde efter dem till ’hångel rummet’. Harry hade stoppuret på sin telefon och tryckte på start när dörren stängdes vi hade alla våra öron pressade mot trädörren och väntade på ett tecken på att de kysstes.

 

Tiden rann ut fortare än vad vi trodde och när vi öppnade dörren förstod vi att de faktiskt hade gjort något…

 

Zayn´s quiff låg platt på hans huvud likaså med Mackenzie bara att hon inte har någon quiff… Det var läppstift på Zayn’s ansikte också…

 

Deras ansikten var röda när de gick ut ur städskrubben och vi retade dem till döds över vad som nyss hänt.

 

Vi gick alla tillbaka till cirkeln och snurrade flaskan ännu en gång.

 

Den här gången hade jag inte lika tur…

 

Flaskan pekade på mig.

 

Jag tittade runt omkring mig och kände mig precis som jag gjorde tidigare idag… livrädd.

 

Flaskan snurrades igen. Det kändes som en evighet innan den stannade och pekade på min hångel kompis…


Hej Allihopa!

Vad tycker ni så här långt av novellen?

Jag vill inte börja sätta några kommentarsgränser .... Men ni har slutat kommentera och då känns det som att ni tröttnat på novellen :(
Ni hjälper mig väldigt mycket om ni tar två sekunder av erat liv och skickar en kommentar! <3


Kommentarer
Postat av: Emelie ^.^

Jättebra! Mera!! :D<3

2013-01-14 @ 19:47:39
URL: http://betternow.blogg.se/
Postat av: Becca

jag tycker den är jättebra :)

2013-01-14 @ 19:50:45
Postat av: Felicia

Älskar den här! Svin bra!

2013-01-14 @ 20:27:25
URL: http://tellmealie.blo.gg
Postat av: Nicky

Så spännande! :D

2013-01-14 @ 20:34:17
URL: http://onedirecionnovells.blogg.se
Postat av: Amanda

MEEEEEEEER :D

2013-01-14 @ 20:41:14
Postat av: Marina

Love it ! ^^

2013-01-14 @ 21:07:41
Postat av: Louise

Meeeeeerr!

2013-01-14 @ 21:07:41
Postat av: Ida

Den e skit bra .....MMMMEEERRR:)

2013-01-14 @ 21:27:56
Postat av: Emelie

Fy!! Inte sluta sådär. INTE OK ASSÅ!!
Men meeerr!!

2013-01-14 @ 21:53:28
Postat av: Matte

Omg meeeer , jag dör , är besatt av din novell :)<3

2013-01-14 @ 23:20:27
Postat av: Anonym

MEEEEERRRR!!!!!NUUUU!

2013-01-15 @ 08:27:49
Postat av: Mikaela

Det är Louis, det måste det vara! c; älskar verkligen dethär, längtar tills nästa! xx

2013-01-15 @ 21:02:01
Postat av: Julia

Bästa fanfictionen jag någonsin läst!
Så sjukt bra, längtar alltid lika mycket till nästa kapitel, och ännu mer nu med tanke på slutet av de här kapitlet! :)

2013-01-15 @ 23:56:00
Postat av: Matilda

Såååå bra! Måste ha meeer xx

2013-01-16 @ 16:10:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0