Chapter 16. The Halloween Carnival Part I

 

Klockan ringde och det var äntligen dags för helg. Jag var ärligt talat rätt så entusiastisk över kvällen och jag visste att jag skulle ha kul. Men det kommer nog också bli mycket drama, det brukar bli det i mitt liv…

 

’’Are you as excited as I am?!’’ Skrek Mackenzie när hon mötte mig utanför musiksalen och började hoppa upp och ner. Självklart var jag spänd inför ikväll! Jag fruktade bara hela den här kyss-bås grejen… Jag menar vem som helst skulle kunna närma sig mig…
Men för en gång skull kunde jag inte gömma min glädje.

 

’’Yes! Have you got your costume? You´re still coming to my house right?’’ Jag sköt fråga efter fråga till Mickey som nickade ivrigt. ’’Yes I´ve got everything.’’ Svarade hon när Harry dök upp bredvid mig. ‘’Good afternoon ladies.’’ Sa han flirtigt och la sin arm runt om mig. ‘’Excited for tonight?’’ Han riktade frågan mot mig och jag nickade obekvämt.

 

Låt oss bara säga att jag inte riktigt ser fram emot att spendera kvällen med Harry…

 

Precis då gick Louis förbi med sin arm runt om Hallie´s midja och ignorerade oss totalt. Jag kröp närmare Harry och hoppades på att Louis skulle se det men nej…
Jag vände tillbaka min uppmärksamhet mot vår konversation och Delilah kom fram till oss. Hallie skulle möta oss vid mitt hus. ’’Ready to go then?’’ Frågade Delilah och jag nickade, kysste Harry på kinden och jag och tjejerna gick mot utgången. ’’All year 12s don´t forget that you all have permission to leave your projects at home tonight and enjoy yourselves!’’ Det korta meddelandet från Mrs. Hudson fick mig att le. Äntligen skulle Louise stängas av… I alla fall för natten.

 

************************************************************************************************

 

‘’Can you get the door?’’  Frågade jag Mackenzie när den höga ringklockan dånade genom huset. Vi tre hade spenderat den senaste timmen med att finputsa våra kostymer som nu låg perfekta på min säng. ’’Sure.’’ Hon log innan hon lämnade rummet för att öppna, det var troligen Hallie.

 

Hallie har verkligen gått mig på nerverna den senaste tiden. Ända sedan festen har hon varit ute efter mig. Vad har jag gjort henne?!
Oh juste…
Jag typ snodde hennes pojkvän… men det var egentligen inte så! Harry kom till mig.
Men varför använder hon Louis? Det kommer liksom inte göra mig irriterad… eller avundsjuk.

 

Hallie kom in i mitt rum med samma flin som funnits på hennes läppar de senaste dagarna. I mina tankar ströp jag henne långsamt när ingen annan såg på.

 

Jag lämnade min lilla dagdröm när Hallie tog ut sin kostym ur sin Chanel påse. ’’What do you think?’’ Hon log och visade oss bokstavligen en hög underkläder.

 

Allvarligt?

 

’’It´s… great.’’ Ett fejakt leende prydde mina läppar och jag vände mig snabbt om för att dölja skrattet som hotade att bubbla över. Delilah fnittrade tyst.

 

Ville hon bli våldtagen?

 

Hallie tittade konstigt på oss innan hon tog ut sin sminkväska och la den försiktigt på min säng. ’’I guess we should start getting ready then.’’ Föreslog jag och log mot dem alla.

 

************************************************************************************************

 

Vi tittade på varandra några gånger innan vi bestämde oss för att lämna mitt trygga rum. Självklart var vi tvungna att täcka över våra kostymer, om mina föräldrar skulle ha sett oss skulle vi nog inte få lämna huset. Tja, Min och Delilah´s är inte så farliga men woah… Mackenzie och Hallie… de hade fått problem.

 

Med framgång flydde vi huset utan att bli upptäckta och vi var i min bil på nolltid. Ikväll ska det bli kul…

 

Jag och killarna kom till karnevalen för tjugo minuter sedan och än har vi inte sett Rosie… Jag menar tjejerna. Allt såg riktigt bra ut och jag kunde inte vänta på att få åka de alla berg o dal banorna, prova maten och vinna några priser. Vi stod där obekvämt och väntade på våra dejter… jag är faktiskt inte säker på vem Niall bjudit hit. Han har inte precis berättat för oss.

 

Jag var klädd i min tighta Stålman kostym och tjejerna kollade redan in mig. Harry hade bestämt sig för att klä ut sig till en Zombie skolpojke, Zayn var en vampyr, Liam var en Cowboy och Niall var självklart utklädd till en pyssling.

 

Nerverna började komma när jag väntade på att en speciell rödhårig skulle kliva ut ur någon bil. Jag vet inte vad som har hänt med mig den senaste tiden men jag känner mig alltid så konstig när jag är i närheten av Rosie. Det känns som att jag måste imponera på henne hela tiden…

 

’’Oh look they´re here!’’ Skrek Liam och jag tittade upp för att hitta de fyra tjejerna. Först såg jag hon Delilah, Liam´s dejt, hon var utklädd som en slags sexig fe. Sen kom Mackenzie, Rosie´s bästa vän och Zayn´s flickvän. Hon var utklädd till Catwomen i en väldigt, väldigt tight dräkt. Sedan var det Hallie och hon var nästan inte klädd i någonting. Jag antar att hon skulle likna en kanin eftersom hon hade kaninöron på huvudet men bortsätt från det var det bara underkläder. Normalt skulle jag välja en sådan tjej men jag tände verkligen inte på henne. Hela hennes kropp syntes.


Tillslut kom Rosie…

 

Du hade svurit på att hon försökt imponera på mig med sin kostym. Självklart var hon klädd som en sjöman i randigt. Jag log över tanken att hon valt ut den kostymen för mig, men det var så klart inte sant.

 

Hon ignorerade mig totalt och sprang direkt fram till Harry, som la armarna om henne. En dos svartsjuka ven genom mig, hon tittade inte ens. Istället sprang Hallie fram till mig, hennes bröst gnuggades i mitt ansikte när hon kramade mig hårt. Jag var tvungen att gömma min blick av avsky och log mot henne. Jag tittade på dem andra paren och de såg lyckliga ut… inte jag.

 

’’So do you guys want to go on some rides?!’’ Frågade jag spänt och Rosie nickade ivrigt vilket fick mig att le. ’’But Louis…’’ Stönade Hallie och jag kämpade för att inte himla med ögonen. ‘’I hate rollercoasters !’’ ‘’Me too.’’ Stämde Harry in och tittade ursäktande på Rosie som snabbt rynkade pannan. ’’Well how about we all get some food first and we can figure out something after?’’ Föreslog Liam och vi andra höll med. Lita alltid på att Liam räddar dig ur en obekväm situation.

 

Niall försvann vilket fick mig fundersam över vart men jag försökte ignorera min ångest och njuta av kvällen. ’’So where do you guys want to eat?’’ Frågade Mackenzie och vilade handen på Zayn´s axel… ‘’Anywhere that I don´t have to eat carbs.’’ Svarade Hallie kinkigt som vanligt. Helt ärligt, ibland får den tjejen mig att bli galen… det får mig att undra varför jag är med henne. ’’Well I´m starving, I don´t know about you guys but I´m getting a hot dog and some chips.’’ Pep Rosie samtidigt som hon klappade händerna och slickade skämtsamt sig om läpparna vilket fick mig att skratta. Hallie gav mig en mördarblick och jag höjde händerna i försvar. ’’I second that!’’ Höll jag med och Harry tittade argt på mig.

 

Allvarligt vad har jag gjort?

 

Rosie som var omedveten om blickarna jag fått gick glatt över till varmkorvsståndet där personer från vår skola redan satt och åt. Zayn hostade obekvämt när tystnaden la sig över oss. ’’So do we all want hot dogs?’’ Frågade Delilah och försökte sig på ett leende. Vi alla nickade och hon gick för att beställa med Liam´s hand flätat i sin. ’’Me and Zayn will get the drinks.’’ Pep Mackenzie och drog med sig Zayn till drickvagnen. ‘’And then there were four…’’ Mumlade jag och fick ett skratt från Rosie. Hon täckte över sin mun med handen och en klarröd färg spred sig på hennes kinder när hon förstod vad hon gjorde. Jag kunde inte hjälpa att jag skrattade tillbaka.

 

Harry sänkte sin arm så att han nu höll i hennes midja och det gjorde att känslan i magen växte. Jag pussade Hallie på pannan vilket hon inte reagerade på och jag hoppades på att den konstigta känslan i magen skulle försvinna. Ingenting hände.

 

Efter ungefär tio minuter bestående av lätt konversation och ljud från musiken och berg o dal banorna, kom äntligen maten tillsammans med de fyra som varit borta. Fortfarande fanns det inga spår av Niall och jag började bli orolig. ’’Hey have any of you seen Niall? I haven´t seen him since we got here.’’ Berättade jag när vi alla förutom Hallie började skyffla in maten i våra munnar. Jag försökte ignorera henne men hon satt bara där, beundrade sina naglar och det gjorde mig vansinnig. ’’I haven´t seen him.’’ Svarade Rosie fullt med mat i munnen och ketchup på läppen. Harry lutade sig fram för att kyssa bort det och mina händer höll i brödet så hårt att det gick av på mitten. Hoppsan?

 

’’Lou… are you ok?’’ Viskade Liam när jag försökte torka bort all överskott av ketchup från mig med en servett. ’’Yeah I´m fine… I´m just a little tired is all.’’ Lögner. Lögner kom rakt ut från min mun. men jag vet fortfarande inte vad som är fel på mig.

 

Jag tittade på Harry och Rosie som tittade kärleksfullt på varandra och Harry kysste hennes näsa.
Jag behöver verkligen ta det lugnt.

 

Jag tog en bit av min mat precis när Katie, vår klassföreståndare kom fram till oss i sin kostym. Hon visade självklart inte upp lika mycket som de andra tjejerna men hon hade fortfarande en ganska avslöjande kostym. ’’Hey guys! Uhm Rosie I just wanted to remind you that your shift at the kissing booth starts in ten minutes.’’ Hon log innan hon gick iväg. Både Harry och jag började våldsamt kvävas av våra varmkorvar och Rosie smuttade obekvämt på sin dricka. Hallie ignorerade helt mina flämtningar så Liam försökte slå mig på ryggen, tillslut fungerade det och jag kunde andas igen. ’’You´re working at the kissing booth?’’ Frågade Harry efter att han äntligen återhämtat sig. ‘’Yes…’’ Svarade hon tveksamt. ‘’May I ask why?’’ Frågade Harry sarkastiskt och jag himlade mina ögon åt honom.

 

Han kan inte bestämma över henne! Han har inte ens frågat om hon vill bli hans flickvän ännu!

 

’’Well it´s not like I signed up for it! Katie came to me at the last minute and she needed someone so I offered to help. Svarade hon defensivt och log svagt innan hon gick tillbaka till att suga på sitt sugrör.

 

Jag vet inte hur jag känner för Rosie… men det här kanske är det perfekta tillfället för att ta reda på det…

 

Jag flinade när jag tänkte ut min plan på att äntligen ta reda på mina sanna känslor för Rosie… min barndoms bästa vän.


Vad tror ni händer nu?

Vad tycker ni om novellen så här långt? :D

ps. Sorry för att jag inte uppdaterade i helgen men min pappa fyllde år och vi hade gäster...


Kommentarer
Postat av: Amanda

omg.. älskar den <3

2013-03-04 @ 18:06:28
URL: http://anotherworldff.blo.gg
Postat av: Mikaela

Tycker novellen är skitbra! Kan knappt vänta tills nästa! :'D xx

2013-03-04 @ 18:49:14
Postat av: Minnamadeleine

Så jäkla bra! Helt sjukt taggad till nästa del!

2013-03-04 @ 19:16:14
URL: http://minnamadeleine.devote.se/
Postat av: Ida

Mmmmeeerrrr

2013-03-04 @ 19:28:48
Postat av: Anonym

MEEERAAA! ASBRA!!

2013-03-04 @ 19:36:52
Postat av: Julia

Sinnes sjukt bra, helt ärligt!
Kan Inte vänta tills nästa den, asså ahhh så bra den är! :)

2013-03-04 @ 19:39:03
Postat av: Emelie ^.^

Meeer! :D

2013-03-04 @ 20:12:00
URL: http://betternow.blogg.se/
Postat av: Hanna

Sjukt bra mer! :)

2013-03-04 @ 22:09:58
Postat av: Matilda

Jätte bra!!! :)

2013-03-06 @ 08:59:13
Postat av: Emelie

Sjukt bra som vanligt ;) <3

2013-03-06 @ 19:42:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0