Chapter 22. That Was Embarrassing and I´m Going To Kill Her

 

‘’Sometimes your ‘Best Friends’ are really enemies in disguise…’’ – Unknown

 

Mr. Walters gjorde det sig bekvämt när filmen startades, vilket fick mig mer nervös. Louis tog min hand under bordet och strök ovansidan med sin tumme. Ingenting hade kunnat få mig må lika bra i just den stunden. Jag slappnade av en liten stund men gick snabbt tillbaka till orolig när Mr. Walters började snabbspola genom bitar som var ointressanta. Han spolade förbi första lektionen och stannade när den kom fram till lunchen och när dockan försvann.

 

Jag fick se någonting ingen av oss vetat om. Från kameran kunde man se att dockan låg på bordet. Det här var precis innan matkriget började. Någon tog upp dockan och kastade iväg den och bröt benet av den i processen. Någon med ask blont hår. Någon med blåa ögon och ett stort flin på läpparna. Någon med namnet Delilah.

 

’’That bitch!’’ Skrek jag med full hals och glömde helt bort att jag var i ett fullsatt klassrum när jag ställde mig upp. ’’Ms. Moore sit down!’’ Röt Mr. Walters och jag löd. Jag kunde känna hur ilskan fyllde min kropp. Jag kände att jag behövde slå någon. Hårt! Synd att Delilah inte läser biologi. Hon ska få när dramakursen börjar.

 

Hur kunde hon? Hon praktiskt taget startade hela matkriget. Hon bröt benet av mitt projekt, antagligen sänkte hon just mitt betyg ännu mer och hon lyckades att ge mig en kvarsittning.

 

Jag satt tyst i ren frustration till filmen blev tyst. Tystnaden kom från när Louise satt i min tomma bil, i väntan på att jag och Louis skulle göra entré. Tystnaden var öronbedövande och det kändes som om jag skulle explodera.
Plötsligt hördes ett ljud från min bildörr och mina ögon var fastklistrade på skärmen. Jag kunde se hur vår lärares och klassens ögon vidgades över bilden av mig och Louis hånglandes i baksätet på min bil.

 

Mitt ansikte övergick till samma färg som mitt hår medan hångelscenen fortsatte. Mr. Walters började mixa med tangentbordet och försökte antagligen stänga av filmen, men ingenting verkade fungera. Han började skrika i frustration och jag gjorde mitt bästa för att inte börja skratta.

 

Den mest pinsammaste händelsen någonsin!

 

Jag tittade på Louis som inte ens tittade på skärmen. Hans huvud var gömt i händerna men jag kunde inte se om han krattade eller inte.
Sedan tittade jag bakom mig och såg hela klassen i chocktillstånd. Självklart var de det. Jag menar de tror alla att jag hatar Louis. Vilket jag gjorde. Men nu är jag inte säker längre.

 

Jag vred tillbaks min blick mot skärmen. Mr. Walters tryckte nu på olika knappar men ingenting fungerade. I den sekunden hade han börjat svära åt skärmen och han drog även i sitt hår. Bildörren öppnades ännu en gång och Delilah´s röst spred sig i våra öron. ’’Louis!’’ Delilah var helt klart full och hon verkade snubbla in i bilen och landa på oss. Hon började dra Louis i armen bort från mig och ut ur bilen.

 

Jag visste inte ens att hon var på den där festen. Hur kunde jag ha missat det? Nu höll jag på att brista. Men jag visste att om jag skulle göra en dålig sak till skulle Mr. Walters få mig avstängd från skolan, så jag försökte kontrollera min ilska medan han tillslut fick bort videon.

 

Han vände sig mot mig och Louis med ren hat i blicken. ’’You two. Up here. Now!’’ Klockan ringde och resten av klassen snubblade ut ur klassrumet, viskandes om mig och Louis. Motvilligt ställde jag mig upp och gick fram till katedern med Louis tätt bakom. På något sätt lyckades Louis hålla sig tyst på vägen till katedern. Men vi vet vid det här laget att Louis aldrig kan vara tyst. Han hostade obekvämt när vi stod framför vår rasande biologilärare. Han blängde först på Louis och sedan på mig.

 

’’Do you two know how much trouble you have both caused me throughout this project? Never in all my years of teaching have I come across two students so disruptive as yourself. You fight all day long, you are both cheeky and sarcastic, you always cause trouble, you both managed to ruin the canteen with a food fight-‘’ Självklart var Louis tvungen att avbryta. ‘’Actually as you might have gathered from the footage shown on screen. Delilah Chase actually started said food fight.’’ Jag kände faktiskt för att smälla till honom i huvudet just här och nu. Han vet verkligen hur han ska få oss i mer trubbel.

 

Mr. Walters stirrade på honom till en början men ignorerade honom sedan och fortsatte med sin lista med saker vi gör som gör honom irriterad. ’’You both constantly answer me back, you managed to make this project a living hell and then you both have the nerve to practically make a sex tape using a camera on a baby doll!’’ I det ögonblicket ville jag gå och dö i en grop. ‘’Mrs. Hudson is going to deal with you two after school. You both need to get your acts in order and leave whatever is going on with you two out of it. This is school not a social playground. Do you hear me?

 

Vi bara nickade innan vi var fria att gå. Jag väntade inte ens på Louis. Istället sprang jag snabbt mot aulan. Jag skulle mörda henne.

 

När jag slog upp dörrarna till aulan vände sig alla mot mig inklusive Delilah. Hon såg så oskyldig ut ändå ville jag möblera om hennes ansikte. Hon såg att jag tittade på henne och hon ställde sig upp. Med full fart hoppade jag på henne.

 

’’You BITCH!’’


Det där trodde ni inte ?! Tror ni att Delilah är ~Revenge


Kommentarer
Postat av: Mikaela

OMG:0 jag vet inte men, jag vill så gärna veta vem det är!:o Kan knappt vänta tills nästa kapitel! :D x

2013-03-31 @ 19:01:33
Postat av: Amanda

omg.. D: meeeeeeeeeeeeeeeeer xx

2013-03-31 @ 22:33:56
URL: http://anotherworldff.blo.gg
Postat av: Emelie

OMFG!! Det trodde jag verkligen inte!! Åhh, men jag tror inte att det är -revenge med tanke på sms en.. Kan inte vänta till nästa kapitel :)

2013-03-31 @ 23:42:12
Postat av: Ida

Meerrrr

2013-04-01 @ 01:17:19
Postat av: Matilda

Jätte bra!! Meeeeer:)

2013-04-02 @ 12:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0